Thursday, June 18, 2009

Tersingkapnya Jendela Kehidupan ku yang Baru..





Alhamdulillah.. tanggal 29hb Mei baru2 ni aku dah di sahkan sebagai suami kepada Nurulaqmar Iwani ku.. yakni zaujah ku yg ku cintai..hehe..
maka dgn sekali lafaz aku terima nikahnya.. maka sah la kami sebagai suami isteri..
AKU TERIMA NIKAHNYA.. jika dilihat hanya pada perkataan nampak mudah di eja dan di sebut tetapi dari sudut perspektif yang tersirat disebalik makna yg sebenar " aku terima nikahnya" itu begitu besar dan hebatnya tanggungjawab yg akan ku pikul selepas sah ikatan ini...
tapi aku tak perlu takut atau gentar.. aku yakin dengan iringan doa kepada Maha Pencipta mesti kami dapat harunginya dengan sabar, tabah dan dengan diiringi keberkatan dan keredhaan Allah SWT.

sehari sebelum akad nikah.. perasaan takut seram sejuk semua dah ada.. cuak la.. takuttt nk berdepan ngn tok imam huhu.. malam tu dalam pukul 9.00 kami semua rombongan dari utara bertolak dari hotel Mar tempat kami menginap ke masjid dkt dgn rumah zaujahku..mujurlah mlm tu ada sepasang lagi yg nk dirikan masjid.. so aku turn yang ke dua.. leh la relax dulu than tgk apa yg pasangan sebelum tu buat.. boleh la redakan gemuruh ni..huhuhu
9.30 mlm cuaca nmpak baik walaupun xcerah sebab malam kn tp suasana rasa hening ja.. sejuk2 gitu.
selepas tok imam habis membaca khutbah untuk kami dan hadirin lain..sampai la masa untuk diijab kabulkan.. selamat aku turn yg ke-2..abis ja ..yg pertama tu.. sampai la giliran aku..
aku still cool dan macho.. ja.. yer la.. jadi perhatian ..semua mata dok usha aku.. ni bukan hallucination k..ni yg benar2 nya..huhuhuhu..

ALHAMDULILLAH dgn sekali lafaz maka dia Nurulaqmar Iwani sah menjadi milikku sebagai zaujahku..
Syukur yaAllah.. atas nikmat Mu ini..aku telah jauh dari kemungkaranMu insyaAllah jauh juga dari kemaksiatan ..
maka diri ini bangun menuju ke arah jendela masjid menghidangkan suasana malam yg hening dalam keadaan sayu dan syukur ..menunaikan solat sunat 2 rakaat dgn dahi ini sujud di atas sejadah dengan penuh kesyukuran kehadrat Ilahi..

selesai semuanya maka.. berlangsunglah upacara membatalkan air sembahyang..
aku menyerahkan wang hantaran berjumlah RM 11...0 kepada zaujahku sebagai hadiah buatnya..
than aku sarungkan cincin emas putih yg bertahtahkan berlian pada jari manisnya.
Suasana yg seumur hidupku.. yg hanya sekali.....sungguh aku nikmatinya dgn sebaiknya.. semoga memori ini.. akan kekal hingga hayat kami..
kegembiraan kami di sambut juga bersama sanak saudara yg lain..banyak kelipan cahaya dr kamera mengambil memori ketika itu sebagai kenangan akan datang..
semoga ianya menjadi satu simbol dan kenangan yg dapat mengeratkan hubungan dan kasih sayang antara kami......
Sebelum berangkat pulang , malam itu juga dunia menyambut kegembiraan dengan turunnya kerberkatan dan rahmatMu ..hujan mengiringi kegembiraan dalam kesayuaan..aku sayu kerna aku telah berjaya melakukan apa yg Allah SWT perintahkan..

aku telah mengelakkan diri ini dari terus diselubungi dgn rasa bersalah dan kemungkaran..manusia ... didalam menjaga apa yg diperintahkan Nya pasti ada makhluk2 laknatullah yg bersiap sedia dlm menunggu menghancurkan keimanan kita...Duhai rakan2 seagamaku... jauhilah maksiat..segerakan lah.. apa yang di syorkan di dalam Islam ..berkahwinlah..

aku hairan!!
jika tidak bersedia dalam mendirikan rumah tangga.. bersedia pula dia untuk bercinta..
rakan.. rancanglah hidup mu.. selama mana kamu ingin hidup didalam kemungkaran.. jagalah tingkah laku mu..
kawallah peribadi sosial mu..fikirlah ayat Al-Quran yg petikannya ada menyebut: lelaki yg baik hanya untuk perempuan yg baik dan sebaliknya..
maka fikir fikir kan lah...
:
dalam perjalanan ke hotel penginapan rombongan.
aku terus berfikir dan menginsafi diri ini dengan penuh kesyukuran...
aku telah selamat dan aku perlu kuat dan terus tabah mengharungi episod yang mendatang...

sampai ke hotel semua ahli rombongan keletihan dan terus masuk tidur untuk bersiap sedia menghadiri kenduri meraikan kami pada keesokannya..
30hb Mei 2009- majlis resepsi ku..

p/s: thanks a lot to my family: abah mak n adik2ku.... juga kepada abah n mertuaku.. juga adik2 iparku serta saudara2ku yg sokong dan sangat memahami kami dan juga Islam.
kepada rakan2 ku yang datang ke majlis kami terima kasih dgn kedatangan dan juga ucapan korang semua..juga hadiah yg best2 dr korang..
rakan lain maaf sbb majlis di buat sederhana myb ada yg xterjemput dan terlepas dr jemputan.... heheh
majlis di kulim, kedah delayed skit insyaAllah 010809 ni..jemputla.hehe





No comments:

Post a Comment