Friday, June 26, 2009

Balik kampung- 1 week holiday

Alhamdulillah, selesai gk kerja isteri ku .. nk siapkan elektif ..

so sekarang aku bercuti.. sebelum start semula..life sebagai student.. & yg paling best sekarang aku dah final yr.. aku berazam nk study sungguh kali ni insyaAllah..

Perjalanan ku ke kulim..


sayang tgh bersiap sedia untuk bertolak ke kulim...for the 1st time..
seronok tu nk berjalan jauh..

dalam pukul 715 pg.. kami yg dah bersiap memulakan perjalanan pulang ke kulim..
kereta dah aku tgk2 ptg sehari sebelum bertolak.. insyaAllah dgn iringan doa semoga perjalanan jauh kami ni sentiasa dlm jagaan Allah taala..

ini lah perjalanan 1st isteriku balik ke kedah.. sebelum ni selama setahun kami bertunang xpernah lak aku nk bw zaujah ku ni ke sana..
yer la mana leh usung ke sana ke mari kan... ramai yg dah tahu sebernarnya cuma wat2 xtahu ja..haiiii( mengeluh dgn manusia sekarang - than bila tnya alasan yg di beri pun alahai mendukacitakan huh)..

dlm perjalanan ke kulim.. seronoknya aku kali .. yer la.. kali ni di temankan isteri balik ke kg bersama2.. best ada gk teman berbicara..

dlm perjalanan tetiba perut ni dok berbunyi lak.. than sebab kami pun mmg nk g makan angin.. so.. xrush sgt la balik kg.. kami pun xmakan lg pagi. mata ni mula merayau2 tgk ke kiri ke kanan mana tau ada tempat nk djadikan persinggah kejap.. nk rehat2..
smpai ja kawasan Jeli.. kami pun singgah untuk breakfast.. time tu tepat kul 8.45pg..
aku pekena roti canai ja.. 2 keping.. simpan space skit untuk next transit huhuhu.. tp my wife.. dah pekena nasi berlauk .. yer la nama pun dah ore kelate kan.. dah jd kebiasaan la tu..


tgk tu tekun ja dia make nasi berlauk.. tp yg best nya kedai ni nasi tu cuma harga Rm2.50 ja.
murah tu.. ayam sketul + daging kawah lg..dah la sedap.. best nya dapat tumpang sekaki..huuhuhu

so habis makan kami pun strt balik our journey.. kali ni dah masuk kawasan lebuhraya timur barat..
sebenarnya kawasan ni bnyk cerita nya ..biarlah biarkan ianya menjadi satu misteri..

tp dalam perjalan kami ewaktu melalui lebuhraya ni... ada satu masa tu.. dkt2 dgn tasik banding..
dalam rancak kami duk layan lagu hijjaz dlm keta tetiba kami dkejutkan dgn bunyi yg kuat than terhempap atas cermin keta dpn.. wah terkejut aku tgk sekujur bangkai jatuh atas keta kami...
mmg dan tchycarrdia aku masa tu.. cuak weh..

seekor burung yg warna warni. mati than jatuh atas keta aku.. jem tul ..potong stim tull
slamat la aku pemandu yg cermat xgelabah..
than sampai satu tempat tu .. kami buangkan burung tu....xkan la nk bw balik mana tau nnt ada lak bnda lain ikut sama .. xmo xmo xmo
time tu jam dah kul 11.15pg
.. k than teruskan ja perjalanan sampai laa turun dr lebuhraya tu.. kami pun rehat jap kat kedai nasi kari kepala ikan kt Grik..
aku apa lg layan la nasi kandaq lak..
hohhoho

so slps tu kami terus gerak balik umah.. penat weh jalan jauh2..
huhuhu
maka sampai la kami kat umah.. aku dah bw balik menantu tp kenduri xwat lg.. xpa.. kenduri nk wat kesyukuran kan..xjd masalah.. selagi mampu ..alhamdulillahh..

nk rehat la...hhoohohoho

No comments:

Post a Comment