Sunday, December 20, 2009

im in peadiatric ward..


uhhh.. dah masuk week 4 dah posted in pead ward...

sebelum ni aku di wad bersalin.. dah lepas bersalin keluar baby aku di post kan di wad baby lak..

kanak2 karenah nya sukar untuk kita mengawalnya..
sekali dia meragam kita akan bermuram ditambah jg dengn rasa geram..

aduhh kesabaran ja yg boleh menjadikan kita bersedia berdepan dgn golongn ini...

kesian kanak2 kecil yg tidak tahu menahu ttg kehiduapannya.. lahir ke dunia ini yg di ibaratkan kain putih dan ibu bapa lah yg akn mencorakkanya..

tp tidak semua yg lahir ke dunia ini , cukup pada sifat2 fizikalnya, ada pelbagai jenis keabnormalan kongenital yg terpaksa diterima buat anak2 yg teristimewa ini..
itulah dugaan dan cabaran yg perlu diterima oleh sesiapa sj yg mempunyai hubungan dgn anak itu..
bukan sj dr segi kejadian yg tidak cukup fizikalnya.. malah ada juga pelbagai jenis penyakit yg Allah uji kepada anak2 ini dan juga seluruh keluarganya...contohnya jangkitan kuman dan banyak lg..

aku bersyukur kehadrat Mu Ya Allah kerna dgn izinMu Kau jadikan aku sebegini rupa, cukup pada fizikal ku, di lindungiku dari segala penyakit...aku hanya mampu mengucap syukur dan menurut segala perintah Mu kerna aku ingin menjadi hamba Mu yg bersyukur...

semoga Kau kurniakan Zuriat yg sihat tubuh badannya, cukup sempurna anggota fizikalnya dan soleh dan solehah keperibadiannya..kepada ku dan isteriku... hanya padaMU kami memohon...

aminnn..

setiap apa yg aku lalui sewaktu di dalam pengamalan perubatan ini..
aku aku cuba untuk merawat sebaik nya..setiap perkara yg engkau berikan dengan hanya pertolongan dan keizinan dariMu.Ya Tuhan...






No comments:

Post a Comment